Werken bij De Schoor

Als manager geef je tactisch en operationeel leiding aan de wijkwerkers van drie wijkteams. De wijkwerkers vertegenwoordigen diverse zorg- en welzijnsorganisaties in de wijk. Je bent betrokken bij de professionele groei van je teamleden en creëert een positieve werkomgeving waarin zij kunnen excelleren.

 

Almere kent in totaal 9 wijkteams en zijn een consortium waarin De Schoor, VMCA, MEE en gemeente Almere samenwerken. Hiermee vervullen de wijkteams een belangrijke rol in het sociaal domein in Almere. Je maakt deel uit van dit consortium, welke wordt gevormd door je collega-wijkteammanagers, de algemeen manager en de leidinggevenden van de consortiumpartners. 
Lees meer over onze wijkteams op: www.wijkteams.almere.nl.

Manager wijkteams | 32-36 uur 

Wat ga je doen?

Je geeft dagelijks tactisch en operationeel leiding aan de medewerkers van drie wijkteams. 
Je investeert in de wijkteams door te focussen op vakmanschap en het verbeteren van de samenwerking tussen verschillende specialisten (wijkwerkers). Je houdt rekening met de ontwikkeling van medewerkers en het team als geheel. Je zorgt ervoor dat het werk goed georganiseerd is, zodat medewerkers hun taken efficiënt kunnen uitvoeren, met plezier naar hun werk gaan en blijven groeien.

 

Daarnaast draag je bij aan het beleid en de verdere ontwikkeling van de wijkteams. Dit omvat onder andere het verbinden van het welzijnswerk van De Schoor met de doelen van de wijkteams, zodat gezamenlijke oplossingen voor inwoners kunnen worden gevonden. Je versterkt ook de samenwerking met partners in het netwerk, zowel op wijk- als opstadsniveau.


Wat je zoal doet op een dag:

  • Je zet in op de verdere ontwikkeling naar een multidisciplinair samenwerkend team met een groot zelf organiserend vermogen
  • Je biedt begeleiding en coaching aan de wijkwerkers ter bevordering van teamontwikkeling en casuïstiek
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en het realiseren van de doelstellingen van de wijkteams
  • Je regelt en lost praktische teamgerichte zaken op, in afstemming met de consortiumpartners
  • Je stuurt op adequate registratie en verantwoording door de teamleden
  • Je geeft leiding aan het sociaal stedelijk team. Dit is een team dat casussen vanuit de wijkteams oppakt waar zwaardere problematiek speelt
  • Je draagt zorg voor nauwe communicatie en relatiebeheer in de matrixorganisatie

 

Benieuwd hoe onze huidige manager haar functie ervaart? Lees het hier!

 

Word jij enthousiast van deze functie en herken je jezelf hierin:
Je bent in staat om op een coachende manier leiding te geven aan hbo-opgeleide medewerkers. Je bent enthousiast en wil vol gaan voor de doorontwikkeling van de wijkteams in Almere. En verder:

  • Een relevant hbo-diploma
  • Leiderschapskwaliteiten en kennis van het sociaal domein
  • Inzicht in het functioneren van wijkteams en hun specialisme, met name welzijn en de sociale basis
  • Vermogen om effectief samen te werken met de gemeente en maatschappelijke partners
  • Het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie en het werkveld
  • Competenties om de wijkteams zowel tactisch als operationeel goed te laten functioneren, met behoud van individuele verantwoordelijkheid

 

Waar kun je op rekenen?

  • Salariëring en arbeidsvoorwaarden conform cao Sociaal Werk in salarisschaal 10, volgens de functiebeschrijving Leidinggevende 2
  • Het salaris bedraagt minimaal € 3.802,- en maximaal € 5.702,- bij een werkweek van 36 uur
  • Een vrij te besteden Individueel Keuzebudget ter hoogte van 18% van het bruto jaarsalaris 
  • Loopbaanbudget van 1,5% van het maandsalaris 
  • Bij de Schoor werken we locatiebewust. Samen bekijken we waar je het best bereikbaar bent voor Almeerders en/of collega’s. Dit kan op kantoor zijn, een Schoorlocatie, of indien mogelijk, vanuit huis
  • Je krijgt de regie om jouw werk binnen de kaders van je functie op jouw eigen manier in te richten, zodat je optimaal bijdraagt aan het welzijn van vele Almeerders
  • Bij De Schoor streven we naar een inclusieve en diverse werkomgeving waar iedereen zich welkom voelt en tot zijn recht komt

 

De Schoor, Welzijn in Almere
De Schoor is een innoverende en zichtbare welzijnsorganisatie binnen Almere.
We zijn overal in Almere. Met 300 medewerkers en meer dan 600 vrijwilligers brengen we mensen samen. We werken aan mentaal welbevinden, sterke wijken en veerkrachtige gemeenschappen. Leggen verbindingen tussen verschillende leefgebieden van mensen en werken altijd samen met anderen. We zijn sociale stadsontwikkelaars.
Onze missie is krachtig en eenvoudig. Samen maken we meedoen mogelijk.
Meer informatie vind je op www.deschoor.nl.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enthousiast geworden?
Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie? Solliciteer dan nu en wie weet word jij onze nieuwe collega!
We ontvangen graag jouw cv en motivatie. Zolang de vacature op onze website staat kun je reageren. Solliciteren doe je via het formulier onderaan deze pagina.

 

Wil je eerst meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met AnneMarie Geneugelijk, Manager Wijk en Welzijn,
06-42741863.

 

 

 

 


 

 

Solliciteer direct

Voornaam*


 

Achternaam*


 

E-mail*


 

Telefoonnummer*


 

LinkedIn profiel


 

Jouw motivatiebrief*


Jouw CV*


Waar heb je deze vacature voor het eerst gezien? (Kies hier één optie)

 Op nationalevacaturebank.nl

 Op sociaalwerkvacatures.nl

 Op werkenbijdeschoor.nl

 Facebook

 LinkedIn

 Indeed

 Via mijn netwerk

 Ik ben (oud) stagiair

 Ik ben (oud) collega

 Anders, nl. 

 

 

 

Privacyverklaring Ontmoet ons op:
Werken bij De Schoor maakt deel uit van De Schoor, Welzijn in Almere