Spotlight vacature: HR-adviseur
Regelmatig hebben we vacatures bij De Schoor, deze keer zetten we de functie HR-adviseur in de spotlight.
We deden een interview met HR adviseur Mariska
Hoe start jouw werkdag?
Ik begon de dag met het openen van de e-mail en doornemen van mijn agenda. Ik checkte meteen de status van ziekmeldingen en belde een jurist over een kwestie met een medewerker. Daarna een kop koffie gepakt en toen zat ik klaar voor dit interview.
Wat staat er vanmiddag nog op de planning?
Mijn agenda ziet er op dit moment anders uit dan die van de nieuwe collega, dus dat is niet helemaal maatgevend. Maar een middag voor de nieuwe collega zou er zo uit kunnen zien: je hebt verschillende werkoverleggen met leidinggevenden. Denk aan onderwerpen als ontwikkelingen vanuit de organisatie (bijv. implementatie AFAS) en binnen hun teams (bijv. aanvraag voor een nieuw project vanuit de gemeente), formatiewijzigingen, het functioneren van medewerkers en zaken als ziekteverzuim en duurzame inzetbaarheid.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?
De functie is zo divers dat er eigenlijk geen echte “gemiddelde” werkdag is. Mijn dag begint vaak wel met het bekijken van mijn e-mail en mijn agenda Daarnaast hebben we regelmatig overleg binnen HR. Wat zijn recente ontwikkelingen, welke prio’s liggen er, wat is de status van lopende acties en projecten en waarbij kunnen de HR-assistenten ondersteunen, naast dat zij de coördinatie van verzuim en W&S oppakken.
Voor de nieuwe collega bestaat een gemiddelde werkdag naast werkoverleggen met leidinggevenden, bijvoorbeeld uit deelname aan werkgroepen, zoals die voor nieuwe aanbestedingen, en het voorzitten van de Arbo-commissie.
Welk onderdeel aan je werk vind je het leukst?
De diversiteit van het werk vind ik het allerleukst. Je schakelt snel en op verschillende niveaus. Het ene moment komt er een teamleider met een vraag over het functioneren van een medewerker Het het volgende moment zit je in gesprek met het MT over een aanbesteding of nieuwe wetgeving die op onze organisatie af komt. Die variatie en het vermogen om op verschillende niveaus te communiceren zijn belangrijk.
Wat ik ook fijn vind, is het locatiebewust werken. Op kantoor heb ik veel afspraken, maar soms ga ik wat eerder naar huis om daar in alle rust dingen uit te werken. Daarnaast is de zelfstandigheid binnen deze functie heel prettig. Je krijgt de ruimte om kansen te signaleren en daar actie op te ondernemen. Zo hebben we bijvoorbeeld laatst de training ‘Sterk in je Werk’ georganiseerd voor leidinggevenden.
En zijn er ook minder leuke kanten?
Natuurlijk, er zijn ook minder leuke taken, zoals het updaten van regelingen. Dat hoort erbij, maar is niet mijn favoriete onderdeel. Ook het moeten vertellen dat iemand zijn baan verliest, is niet leuk.
Hoe ervaar je de werksfeer?
De werksfeer is heel prettig. Ons team is open, transparant en we houden van een grapje tussendoor. Hoewel je vaak zelfstandig werkt, is samenwerken net zo belangrijk. We hebben oog voor elkaar, maar durven elkaar ook aan te spreken als iets niet helemaal goed gaat.
We zoeken dit ook in een nieuwe collega!
Wat is de grootste uitdaging in je werk?
De grootste uitdaging is de belangen van de organisatie en de medewerkers zo goed mogelijk op elkaar afstemmen, zodat medewerkers vitaal en gemotiveerd werken binnen een aantrekkelijke en gezonde organisatie.
Hoe vind je het werken bij De Schoor?
De Schoor is een grote, betrokken en professionele organisatie, waar veel gedreven professionals werken. Dit maakt dat er veel gebeurt en dus ook veel te doen is, het is nooit saai en je krijgt veel ruimte om de resultaten te halen die nodig zijn.
Wanneer ga je blij naar huis?
Ik ga blij naar huis als ik heb kunnen doen wat ik had gepland en de resultaten heb behaald die ik voor ogen had. Daarvoor moet ik soms wel duidelijke prioriteiten stellen, maar dat lukt vaak wel. En niet onbelangrijk: ik ga altijd weer met plezier naar mijn werk!
Privacyverklaring | Ontmoet ons op: |